سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ms چیست؟

9 واقعیت مولتیپل اسکلروزیس که باید بدانید

  • شرایط مزمن
  • بزرگترها
  • تشخیص
  • علائم متنوع
  • عود و بهبود
  • اثرات شناختی
  • بیماری خاموش
  • خنک ماندن
  • ویتامین D و MS
  • چشم انداز

مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) یک بیماری عصبی است ، به این معنی که بر اعصاب شما تأثیر می گذارد. این نیز یک بیماری خود ایمنی است . این بدان معناست که دفاع بدن شما در برابر سو mal عملکرد بیماری شروع به حمله به سلولهای خود می کند.

با ام اس ، سیستم ایمنی بدن شما به بدن شما حمله می کند میلین ، ماده ای محافظ که اعصاب شما را می پوشاند. اعصاب محافظت نشده آسیب دیده و نمی توانند مانند میلین سالم عمل کنند. آسیب به اعصاب طیف وسیعی از علائم را ایجاد می کند که از نظر شدت متفاوت است.

در مورد برخی از حقایق اصلی که باید در مورد MS بدانید ادامه مطلب را بخوانید.

1. MS is a chronic condition

مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری مزمن است ، به این معنی که طولانی مدت است و هیچ درمانی برای آن وجود ندارد. با این اوصاف ، مهم است که بدانیم برای اکثر قریب به اتفاق افرادی که مبتلا به ام اس هستند ، این بیماری کشنده نیست.

بیشتر 2.3 میلیون نفر در سراسر دنیا مبتلا به ام اس استاندارد امید به زندگی دارند . تعداد کمی از آنها ممکن است عوارضی داشته باشند که زندگی آنها کوتاه شود.

اگرچه بیماری ام اس یک بیماری مادام العمر است ، اما بسیاری از علائم آن با قابل کنترل است داروها و تنظیمات سبک زندگی .

بر اساس گرچه ام اس در کودکان و بزرگسالان بزرگتر قابل تشخیص است ، اما مبتلایان به طور معمول در سنین 20 تا 50 سالگی تشخیص داده می شوند انجمن ملی مولتیپل اسکلروزیس (NMSS) .

هنگامی که تشخیص در زمانی که فرد بیش از 50 سال است انجام می شود ، معمولاً به آن MS دیررس می گویند. بزرگسالان مسن به دلیل سایر شرایط مرتبط با سن و علائم مشابه ، گاهی اوقات دشوارتر می توانند تشخیص را تشخیص دهند.

زنان دو تا سه برابر بیشتر از سایرین دچار ام اس می شوند.

 

الگوی غیر قابل پیش بینی علائم مربوط به آن است که در هر زمان سیستم ایمنی بدن شما به کدام اعصاب حمله می کند.

رویداد خط سلامت
امیدی در پیش است

لسلی استال ، آلیسا میلانو ، دی ال هاگلی و سایر موارد را هنگام بازگو کردن سال گذشته و نگاه به آینده ، تماشا کنید. گفتگوی بصیرت آمیز و نشاط آور ما را در مورد امید ، واکسن ها ، بهداشت روان و موارد دیگر مشاهده کنید.

 
5. MS involves relapse and remission

بیشتر افرادی که به دنبال درمان ام اس هستند ، عود کرده و بهبود می یابند .

بهبودی دوره ای است که در آن شما علائم عودکننده خود را بهبود می بخشید. بهبودی می تواند هفته ها ، ماه ها یا در بعضی موارد سال ها ادامه داشته باشد. اما بهبودی به این معنی نیست که شما دیگر ام اس ندارید.

داروهای MS می توانند به کاهش احتمال بروز علائم جدید کمک کنند ، اما شما هنوز هم MS دارید. علائم به احتمال زیاد در برهه ای از زمان برمی گردند.

شما حریم خصوصی برای ما مهم است . هر اطلاعاتی که از طریق این وب سایت به ما ارائه می دهید ممکن است توسط ما در سرورهای واقع در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار گیرد. اگر موافق چنین جایگاهی نیستید ، اطلاعات را ارائه ندهید.

ام اس به عنوان "بیماری خاموش" یا " " برچسب گذاری شده است بیماری نامرئی . به نظر می رسد بسیاری از افراد مبتلا به ام اس هیچ تفاوتی با فرد فاقد این بیماری ندارند زیرا برخی از علائم مانند تاری دید ، مشکلات حسی و درد مزمن قابل مشاهده نیستند.

با این حال ، ممکن است فرد مبتلا به ام اس به خوابگاه های ویژه ای نیاز داشته باشد حتی اگر مشکلات حرکتی نداشته باشد و به نظر خوب برسد .

بیماری ام اس را بیماری خاموش نیز می نامند زیرا حتی در دوران بهبودی نیز بیماری پیشرفت می کند. این گاهی اوقات به عنوان "پیشرفت خاموش" MS شناخته می شود.

8. It helps to stay cool

پزشکان توصیه می کنند افراد مبتلا به ام اس هر زمان که ممکن است خونسرد باشند. عدم تحمل گرما یک مشکل شایع است و اغلب باعث تشدید علائم می شود. ممکن است با افزایش علائم از موارد زیر روبرو شوید:

ResearchTrusted Sourceارتباطی بین ویتامین D و MS نشان داده است . این ماده مغذی می تواند به عنوان یک محافظ در برابر MS عمل کند و ممکن است عود کمتری در افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند ، داشته باشد.

نور خورشید باعث تولید ویتامین D در بدن شما می شود ، اما قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند به نیز منجر علائم ناشی از گرما شود .

کم خطر منابع ویتامین D ممکن است شامل شیر غنی شده ، آب پرتقال و برخی غلات صبحانه باشد. روغن جگر ماهی ، ماهی شمشیر ، ماهی آزاد ، ماهی تن و تخم مرغ نیز منابع غذایی طبیعی ویتامین D هستند.

چشم انداز بیماری ام اس

ام اس یک بیماری غیر قابل پیش بینی است که در هر فرد متفاوت عمل می کند. برای کمک به شما که امروز و در آینده با علائم خود زندگی می کنید ، خود را با یک سیستم پشتیبانی قوی از متخصصان پزشکی ، دوستان و خانواده مسلح کنید.

همچنین ، از پیروی برنامه درمانی که پزشک برای شما ایجاد می کند کنید. درمان مناسب می تواند عود بیماری را به حداقل برساند و به شما کمک کند هر روز به طور کامل زندگی کنید.

علم در تلاش است تا هر روز ابزارها و روشهای درمانی جدیدی تولید کند که به کاهش علائم کمک کند.

آخرین بار در 28 ژانویه 2021 از نظر پزشکی بررسی شد