افراد معمولاً پای کلاغ و خطوط خنده را با پیرتر شدن مرتبط می دانند. به هر حال ، با افزایش سن پوست ، خاصیت ارتجاعی آن از بین می رود و می تواند چین و چروک و خطوط ریز را نشان دهد.

اما این علائم فیزیکی پیری گاهی اوقات هیچ ارتباطی با پیری ندارد. سایر شیوه های زندگی و عوامل محیطی می توانند از نظر جسمی آسیب ببینند چروک پوست ، از جمله رژیم غذایی نامناسب ، کمبود خواب و استرس مزمن. این فقط تصورات شما نیست. این چین و چروک ها در آینه بیش از آنچه فکر می کنید می توانند با عادات روزانه شما ارتباط داشته باشند. برای برگرداندن ساعت ، حتماً به این علل عمده ایجاد چین و چروک بپردازید و از غذاهایی که پیر شما 20 سال است خودداری کنید .

 

خورشید

شاتر استوک

تعجب آور نیست که بزرگترین عامل ایجاد چین و چروک پوست ، قرار گرفتن در معرض آفتاب است. هم اشعه UVA که به عمیق ترین لایه های پوست نفوذ می کند چروک پوست  و هم اشعه UVB که باعث آفتاب سوختگی می شود ، منجر به پیری زودرس و چین و چروک می شود. دوری از آفتاب (و بیرون از تخت های برنزه کننده!) نه تنها شما را در برابر سرطان پوست محافظت می کند ، بلکه باعث می شود جوان به نظر برسید.

جروم پوتوزکین ، MD ، متخصص پوست ، دارای مجوز از هیئت مدیره ، می گوید: "اولین و متداول ترین نوع [برای مشاهده روش های درمان چین و چروک پوست اینجا کلیک کنید. ] مربوط به آسیب مزمن آفتاب است." "آسیب خورشید منجر به از دست رفتن کلاژن و الاستین و در نتیجه چین و چروک پوست می شود." برای محافظت از پوست خود ، حداقل روزانه حداقل 30 SPF استفاده کنید. هنگام بیرون رفتن از آفتاب ، به خصوص اگر در معرض آب باشید ، حتماً مرتبا ضد آفتاب چروک پوست خود را بزنید و روی این مواد غذایی بارگیری کنید تا از آفتاب سوختگی جلوگیری کند .

2

آلودگی

پسر آسیایی با ماسک دهان در برابر آلودگی هواشاتر استوک

شاید زیاد به محیطی که در آن زندگی می کنید فکر نکنید ، اما می تواند تأثیر عمده ای در ایجاد چین و چروک های عمیق و خطوط ظریف داشته باشد. مارال ک. اسکلسی ، MD ، متخصص پوست و هیئت مدیره و مدیر مرکز جراحی پوست واشنگتن توضیح می دهد: "آلودگی یکی دیگر از عوامل محیطی است چروک پوست که به آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند ."

در حقیقت ، مطالعه ای که در سال 2010 در ژورنال تحقیقات پوستی منتشر شد ، نشان داد که زنانی که در محیط شهری زندگی می کنند ، دارای چین و چروک و لکه های پیری بیشتر از کسانی هستند که در یک دوره 24 ساله در مناطق روستایی زندگی می کنند. اگر در یک شهر پرجمعیت زندگی می کنید ، حتما شب ها چروک پوست قبل از خواب صورت خود را بشویید تا ذرات آلودگی پاک شود.

Will Dry Skin Cause Wrinkles?: Northstar Dermatology: Dermatologyکمبود خواب
مرد افسرده در رختخواب خود دراز کشیده و احساس بدی داردشاتر استوک

شما می دانید که خواب کافی برای کمک به شما در احساس بهترین حالت ضروری است و حتی می تواند به کاهش وزن کمک کند . اما آیا می دانید این ماده می تواند به صاف ماندن پوست شما نیز کمک کند؟ اسکلزی توضیح می دهد: "کمبود خواب به چین و چروک کمک می کند ، زیرا pH پوست با کافی نخوابیدن تغییر می کند و همچنین سلول های پوست می توانند آب بدن را حفظ کنند." "علاوه بر این ، چروک پوست هنگام خواب است که سموم از بدن دفع می شود." برای داشتن حداکثر فواید سلامتی حتماً 6-8 ساعت در شب توصیه می شود. به یک دلیل خواب زیبایی نامیده می شود.

 
4

فشار

یک تاجر سیاه پوست خسته پس از یک روز طولانی کار احساس درد می کندشاتر استوک

یک برنامه کاری شلوغ یا یک درام شخصی نه تنها به سلامت روحی و روانی شما آسیب می زند. این می تواند از نظر جسمی نیز روی شما تأثیر بگذارد. Skelsey می گوید: "استرس سطح کورتیزول را افزایش می دهد که توانایی پوست در نگه داشتن رطوبت را کاهش می دهد." "علاوه بر این ، افزایش قند خون به کلاژن و فیبرهای الاستین موجود در پوست آسیب می رساند. این ها ساختارهای حمایتی مهمی هستند که پوست را از افتادگی و ایجاد چین و چروک باز می دارد." سعی کنید راه های استرس زدایی را پیدا کنید ، چه این که بعد از شام برای پیاده روی بروید ، با دوستانتان بیرون بروید یا چروک پوست اینکه به یک درمانگر مراجعه کنید.

5

قند

شکر در پس زمینهشاتر استوک

شما قبلاً می دانید که شکر باعث افزایش وزن می شود ، خصوصاً در شکم شما. به همین دلیل خوانندگان پس از از بین بردن رژیم غذایی قند صفر به موفقیت بسیاری دست یافته اند . اما دلیل دیگری نیز برای پایین آوردن شیرینی ها و نوشابه وجود دارد - آنها پوست شما را پیر می کنند.

کریستینا گلدنبرگ ، MD ، متخصص پوست و پوست از Goldenberg ، توضیح می دهد: "خوردن بیش از حد قند مطمئناً منجر به پیری زودرس می شود. پس از مصرف قند ، فرآیندی به نام گلیکاسیون انجام می شود که شامل اتصال به پروتئین های مختلف در بدن ما است." "متأسفانه ، این پروتئین ها شامل کلاژن و الاستین هستند. با اتصال به این عناصر سازنده پوست ، قند باعث ضعیف شدن کلاژن و الاستین می شود و منجر به ظهور خطوط ریز و چین و چروک می شود. همچنین گلیکاسیون محصولات سمی تولید می کند که باعث پیری زودرس می شود."

برای حداکثر فواید سلامتی و زیبایی ، سعی کنید قند را به مدت دو هفته قطع کنید چروک پوست . انرژی بیشتری خواهید داشت ، وزن کم می کنید و شروع به بازگشت ساعت روی چین و چروک می کنید.

Wrinkles: Causes, treatment, and prevention | Daily Healthy Box

چشمک زدن

خواندن زن روی لپ تاپ

اگر سالها همان عینک قدیمی را می پوشید و به شدت به نسخه جدید احتیاج دارید ، فقط چشم خود را آزار نمی دهید. گلدنبرگ توضیح می دهد: "چخاک شدن و سایر حالات صورت نتیجه انقباض عضله است. هرچه عضلات بیشتر استفاده شوند ، قویتر می شوند." "این حرکات عضلانی باعث فشرده شدن سلولهای پوستی و ایجاد چین و چروک می شود. بنابراین چروک شدن بیش از حد منجر به ایجاد چین و چروک های عمیق و از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست می شود." برای تهیه نسخه سریع ASAP از دکتر بینایی سنجی خود بازدید کنید و هر زمان که آفتاب گرفتید از عینک آفتابی استفاده کنید.

 
7

نوشیدن از نی

زن مسنی که مارگاریتا یخ زده می نوشد

مطمئناً ، نوشیدن مایعات تیره تر مانند چای یخ زده و سرماخوردگی از طریق نی ، چروک پوست می تواند دندان های شما را از لک شدن محافظت کند ، اما همچنین باعث ایجاد چین و چروک پوست در اطراف دهان شما می شود. شبیه چشمی که باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم می شود ، نوشیدن از نی باعث ایجاد خطوط ریز روی لب ها و اطراف آن می شود. گلدنبرگ توضیح می دهد: "نوشیدن از داخل نی باعث انقباض عضلانی اطراف لب می شود. اگر این کار به طور مکرر انجام شود ، ماهیچه ها قویتر شده و چین و چروک ها عمیق تر و آشکارتر می شوند."

به دنبال نکات مفیدتری هستید؟ برای دریافت دستور العمل های روزانه و اخبار غذایی در صندوق ورودی خود ، برای خبرنامه ما ثبت نام کنید !

8

پوست خشک

زن از کرم دست روی دست خشک استفاده می کندشاتر استوک

خشکی پوست فقط ناراحت کننده نیست. این می تواند سالها به زندگی شما اضافه کند. Skelsey توضیح می دهد: "پوستی که به طور مزمن خشک باشد نیز بیشتر در معرض چین و چروک است." "یک محیط خشک می تواند باعث شود پوست مقداری از داربست خود را از دست بدهد و تسلیم چین و چروک شود."

اطمینان حاصل کنید که روز و شب به خصوص روی صورت خود را مرطوب می کنید. سرمایه گذاری در یک کرم مغذی زیر چشم نیز ایده خوبی است زیرا پوست زیر چشم نازک تر و مستعد خطوط ریز است.

9

سیگار کشیدن

سیگار در زیر خاکستر.شاتر استوک

این جای تعجب نیست: پس از آفتاب ، سیگار کشیدن یکی از چروک پوست بزرگترین عاملان ایجاد چین و چروک است. موقعیت سیگار در دهان شما منجر به خطوط ریز نمی شود ، بلکه سموم موجود در سیگار می توانند پوست شما را پیر کنند.

 Wrinkles Around The Lips Have A Variety of Different Causes - Anderson  Sobel Cosmetic Surgery

اسکلسی توضیح می دهد: "نیکوتین موجود در سیگار باعث باریک شدن رگ های خونی در پوست می شود ، که پوست را مستعد چروک شدن می کند زیرا مواد مغذی حیاتی نمی توانند به اپیدرم برسند." به علاوه ، سیگار کشیدن با سرطان ریه و بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. این را احتمالاً قبلاً شنیده اید ، اما تکرار آن تکرار می شود: سیگار چروک پوست را ترک کنید ASAP! 

با پیروی از این نکات متخصصان پوست ، علائم پیری را کاهش دهید.

  1. هر روز ضد آفتاب بزنید. از آنجا که اشعه خورشید می تواند علائم پیری را تسریع کند ، از کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده صورت استفاده کنید که از محافظت از طیف وسیع برخوردار باشد و حداقل 30 درصد SPF داشته باشد.

  2. برنزه نشوید. برنزه شدن از آفتاب یا تختخواب برنزه شما را در معرض اشعه های مضر UV قرار می دهد که می تواند پیری را تسریع کند ، باعث ایجاد چین و چروک ، لکه های پیری ، لکه بینی و حتی سرطان پوست شود.

  3. مرطوب کنید مرطوب کننده آب را در پوست به دام می اندازد ، که می تواند به کاهش ظاهر برخی خطوط ظریف کمک کند و چهره شما را روشن و جوانتر نشان دهد.

  4. محصولات آزمایشی حتی کسانی که برچسب "ضد حساسیت دارند" را آزمایش کنید. برای آزمایش ، مقدار کمی از محصول را روزی دو بار به مدت 4 تا 5 روز روی بازو داخلی خود بکشید. اگر واکنشی نداشته باشید ، استفاده از آن برای صورت بی خطر است.

  5. طبق دستورالعمل از محصول استفاده کنید. در صورت استفاده بیش از حد از مواد فعال می توان ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشد. استفاده بیش از حد ممکن است باعث مسدود شدن منافذ پوست ، ایجاد لکه های پوستی یا سایر اثرات ناخواسته شود.

  6. استفاده از محصولاتی را که نیش می زنند یا می سوزانند متوقف کنید ، مگر اینکه توسط متخصص پوست تجویز شود. تحریک کننده پوست باعث افزایش علائم پیری می شود.

     
    توجه داشته باشید

    برخی از محصولات تجویز شده توسط متخصص پوست ممکن است باعث سوزش یا سوزش شود. وقتی تحت مراقبت های متخصص پوست باشید ، این می تواند ایمن و موثر باشد.

     

  7. تعد

  • مراقبت از پوست در 40 و 50 سالگی

  •  

  • نحوه جلوگیری از چین و چروک و خشکی پوست هر روز با استفاده از مرطوب کننده می توانید بلافاصله ظاهر چین و چروک را بهبود ببخشید ، اما به طور موقت. راه حل های طولانی مدت شامل محصولات مراقبت از پوست با مواد ترمیم کننده پوست برای بهبود ظاهر کلی پوست است. آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها در مراقبت از پوست و غذاها می توانند از پوست در برابر عوامل محیطی مضر محافظت کنند. غذاهایی مانند ماهی ، میوه و سبزیجات دارای مواد مغذی مهمی برای محافظت از پوست هستند. ورزش منظم و خواب مناسب نیز می تواند به کاهش چین و چروک کمک کند.

  • پوست را در برابر آفتاب محدود کرده و از آن محافظت کنید مهمترین چیزی که یک فرد می تواند برای کاهش چین و چروک پوست باشد ، محافظت از خود در برابر آفتاب است. از محدود کردن قرار گرفتن در معرض آفتاب گرفته تا پوشیدن لباس محافظ ، هر نوع محافظتی می تواند کمک زیادی کند. مبتلایان به پوست خشک می توانند هر روز از مرطوب کننده های ضد آفتاب (SPF 30 یا بیشتر) استفاده کنند و هر 2 ساعت یک بار دیگر آن را استفاده کنند. مرطوب سازی پوست باعث می شود پوست به مرور زمان نرم و لطیفتر به نظر برسد.