سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید ماشین

 

خودروهای جدید این روزها نسبت به مدل‌های یک دهه پیش از ویژگی‌های ایمنی بهتر و تجهیزات فنی بیشتری برخوردار هستند. و بیایید با آن روبرو شویم: تجارت در یک کلونکر ضرب و شتم با صندلی های کثیف ایده ای فریبنده است.

اما بسیاری از آمریکایی ها در خرید خودرو اشتباهات بزرگی مرتکب می شوند. خرید خودروی جدید را با یک معامله انجام دهید. یک سوم خریداران به طور متوسط ??5000 دلار بدهی از آخرین ماشین خود را به وام جدید خود می پردازند. آنها برای ماشینی که دیگر رانندگی نمی کنند پول می دهند. آخ! این یک استراتژی مالی شخصی برنده نیست.

اما نگران نباشید - NPR"s Life Kit اینجاست تا به شما کمک کند. در اینجا نحوه خرید خودرو بدون پرداخت بدهی یا پرداخت بیش از آنچه باید پرداخت کنید، آمده است.

1. قبل از اینکه پای خود را در یک قطعه فروشنده بگذارید، برای وام از قبل تأییدیه بگیرید.

فیلیپ رید می‌گوید: «بهترین توصیه‌ای که می‌توانم به مردم بدهم این است که از بانک، اتحادیه اعتباری یا وام‌دهنده آنلاین برای وام خودرو از قبل تأییدیه بگیرند. او سردبیر خودرو در سایت مالی شخصی NerdWallet است. او همچنین زمانی که برای سایت خرید خودرو Edmunds.com کار می کرد، مخفیانه در یک نمایندگی خودرو کار می کرد تا اسرار تجارت را بیاموزد . بنابراین رید قصد دارد پرده بازی خرید ماشین را کنار بزند.

او می‌گوید یک چیز، گرفتن وام از یک وام‌دهنده خارج از نمایندگی خودرو، خریداران را به فکر کردن درباره یک سوال مهم ترغیب می‌کند. "چقدر ماشین می توانم بخرم؟ شما می خواهید قبل از اینکه فروشنده عاشق مدل محدود با سانروف و صندلی های چرمی شوید، این کار را انجام دهید."

رید می‌گوید دریافت از پیش تأیید نیز هرگونه مشکل در اعتبار شما را آشکار می‌کند. بنابراین قبل از شروع خرید خودرو، ممکن است بخواهید امتیاز اعتباری خود را ایجاد کنید یا اطلاعات اشتباهی را از گزارش اعتبار خود دریافت کنید.

و برای بهترین نرخ خرید کنید. جان ون آلست، وکیل مرکز ملی حقوق مصرف‌کننده، می‌گوید: «از مردم برای نرخ‌های بهره بیشتر از آنچه که باید براساس اعتبارشان محاسبه می‌شود، دریافت می‌شوند.

Van Alst می‌گوید بسیاری از مردم این را نمی‌دانند، اما نمایندگی مجاز است نرخی را که به شما ارائه می‌دهد بالاتر از آنچه واقعاً واجد شرایط آن هستید، افزایش دهد. بنابراین، با امتیاز اعتباری خود، "شما ممکن است واجد شرایط نرخ بهره 6? باشید." اما، او می گوید، ممکن است نمایندگی این را به شما نگوید و نرخ 9? را به شما پیشنهاد دهد.  اگر آن معامله بد را انجام دهید، می توانید هزاران دلار بیشتر به عنوان بهره بپردازید. Van Alst می گوید که نمایندگی و شرکت مالی آن، "آن پول اضافی را تقسیم خواهند کرد."

بنابراین رید می‌گوید داشتن آن پیش‌تأیید می‌تواند کارت ارزشمندی برای در دست داشتن در بازی خرید ماشین باشد. می تواند به شما کمک کند تا در مورد نرخ بهتر مذاکره کنید. او می‌گوید: «پیش‌تأیید به‌عنوان یک ابزار چانه‌زنی عمل می‌کند. "اگر از قبل با 4.5% تایید شده باشید، فروشنده می گوید، "هی، می دانید، من می توانم برای شما 3.5 بگیرم. آیا شما علاقه مند هستید؟" و این ایده خوبی است که آن را بگیرید، اما مطمئن شوید که همه شرایط، به معنای پیش پرداخت و مدت وام، ثابت بماند.

یک کلمه احتیاط در مورد وام دهندگان: ون آلست می گوید که تعداد زیادی از وام دهنده های مشکوک به صورت آنلاین فعالیت می کنند. رید می گوید این ایده خوبی است که با یک بانک جریان اصلی، اتحادیه اعتباری یا سایر وام دهندگانی که نام آنها را می شناسید، بروید.

2. آن را در نمایندگی ساده نگه دارید.

اگر در حال خرید خودرو در نمایندگی هستید، هر بار روی یک چیز تمرکز کنید. و زیاد به فروشندگان نگویید. به یاد داشته باشید - این یک نوع بازی است. و اگر ورق بازی می کنید، آنها را بالا نمی گیرید و نمی گویید: "هی، همه، نگاه کنید - من یک جفت ملکه دارم" درست است؟

بنابراین در نمایندگی، رید و وان آلست هر دو می گویند، اولین قدم این است که با قیمت وسیله نقلیه ای که می خرید شروع کنید. فروشنده در نمایندگی اغلب می‌خواهد بداند که آیا قصد دارید با خودروی دیگری معامله کنید و آیا به دنبال دریافت وام از طریق نمایندگی هستید یا خیر. رید میگه به ??این سوالات جواب نده! این بازی را بسیار پیچیده می کند و شما در مقابل حرفه ای ها بازی می کنید. اگر در مورد قیمت خرید واقعاً خوبی برای ماشین مذاکره کنید، ممکن است نرخ بهره را افزایش دهند تا از این طریق پول بیشتری برای شما به دست آورند یا شما را در معامله شما کم کنند. آنها می توانند همه آن عوامل را به یکباره در سر خود حل کنند. شما نمی خواهید. آن را ساده نگه دارید. یک چیز در یک زمان.

هنگامی که روی یک قیمت تسویه حساب کردید، در صورت داشتن یک معامله می توانید در مورد معامله صحبت کنید. اما رید و ون آلست می گویند تکالیف خود را هم آنجا انجام دهید. یک تحقیق کوچک آنلاین می تواند به شما بگوید که ارزش تجارت شما از نظر بالپارک چقدر است. رید پیشنهاد می‌کند به راهنمای قیمت‌گذاری رایگان در Edmunds.com ، Kelley Blue Book و NADA مراجعه کنید . در Autotrader، همچنین می‌توانید ببینید که مردم منطقه شما برای مدل خودروی شما چه می‌خواهند. و او می گوید: "شما می توانید یک پیشنهاد واقعی از Carvana.com دریافت کنید و همچنین با بردن ماشین به CarMax، آنها در محل برای شما چک می نویسند."

بنابراین او و ون آلست می‌گویند اگر احساس می‌کنید که نمایندگی‌ها شما را با ماشین قدیمی‌تان کم‌کم می‌کنند، نترسید که از آنجا دور شوید یا ماشین را با قیمتی خوب بدون معامله بخرید. این روزها گزینه های خوب دیگری نیز دارید.


ویل سندرز/استون/گتی ایماژ پلاس

3. هیچ افزودنی را در نمایندگی خریداری نکنید.

اگر ماشین خریده اید، می دانید که چگونه کار می کند. ساعت‌ها در نمایندگی بوده‌اید، خسته شده‌اید، روی قیمت حساب کرده‌اید، بر سر معامله چانه‌زنی کرده‌اید - سپس به مدیر مالی تحویل داده می‌شوید.

ون آلست می گوید: "شما به این دفتر پشتیبان هدایت می شوید. آنها اغلب از آن به عنوان جعبه یاد می کنند." اینجاست که نمایندگی سعی می‌کند ضمانت‌های تمدید شده، طرح‌های حفاظت از لاستیک، طرح‌های محافظت از رنگ، چیزی به نام بیمه شکاف را به شما بفروشد. نمایندگی ها از این چیزها پول زیادی به دست می آورند. و ون آلست می‌گوید که اغلب بسیار گران‌قیمت است و بیشتر مردم نمی‌دانند چگونه قیمت منصفانه را تعیین کنند.

Van Alst می‌گوید: "آیا این افزونه 300% علامت گذاری شده است؟ شما واقعاً هیچ یک از آن را نمی دانید." بنابراین او و رید می گویند یک استراتژی خوب، به خصوص با یک ماشین جدید، این است که فقط به همه چیز نه بگویید. او می‌گوید به خصوص با وام‌های بلندمدت، فضای بیشتری برای فروشندگان وجود دارد که سعی کنند وجوه اضافی را به شما بفروشند. ممکن است شخص مالی سعی کند به شما بگوید: "این فقط کمی بیشتر در ماه است." اما این پول جمع می شود.

رید می گوید: «در مورد تمدید گارانتی کارخانه، همیشه می توانید آن را بعداً خریداری کنید. بنابراین اگر در حال خرید یک خودروی جدید هستید، می توانید آن را در سه سال آینده، درست قبل از اینکه از گارانتی خارج شود، خریداری کنید. او می گوید در آن مرحله، اگر گارانتی تمدید شده را می خواهید، باید با چندین نمایندگی تماس بگیرید و بهترین قیمتی را که هر کدام می توانند ارائه دهند، بخواهید. به این ترتیب، او می‌گوید، شما هزینه را به وام خودروی خود اضافه نمی‌کنید و بهره خدماتی را که حتی تا سه سال از آن استفاده نمی‌کنید پرداخت نمی‌کنید، زیرا هنوز تحت پوشش گارانتی خودروی جدید هستید.

بیمه گپ قول می‌دهد که در صورتی که خودروی شما جمع‌آوری شود، هر فاصله‌ای بین قیمت خرید تعویض خودروی تقریباً جدید شما با یک خودروی کاملاً جدید را پوشش دهد. ون آلست می گوید که بیمه گپ اغلب گران است و اساسا مشکل ساز است. اگر همچنان محصول را می خواهید، بهتر است آن را از طریق شرکت بیمه معمولی خود تهیه کنید، نه نمایندگی.

4. مراقب وام های بلند مدت شش یا هفت ساله خودرو باشید.

یک سوم وام های جدید خودرو در حال حاضر بیش از شش سال است. رید می‌گوید: و این یک روند واقعا خطرناک است. ما یک داستان کامل در مورد اینکه چرا این مورد است. اما به طور خلاصه، وام هفت ساله به معنای پرداخت ماهانه کمتر از وام پنج ساله است. اما این به معنای پرداخت پول بسیار بیشتر به عنوان سود نیز خواهد بود.

رید می گوید وام های هفت ساله اغلب دارای نرخ بهره بالاتری نسبت به وام های پنج ساله هستند. و مانند بیشتر وام‌ها، سود آن پیش‌بار است - در مقایسه با اصل وام در سال‌های اول، سود بیشتری پرداخت می‌کنید. رید می گوید: «بیشتر مردم حتی این را نمی دانند و نمی دانند که چرا خطرناک است.

 

گرافیک بالا را نمی بینید؟ اینجا کلیک کنید.

رید می‌گوید که اگر می‌خواهید ماشین خود را بفروشید - تصمیم می‌گیرید که نمی‌توانید آن را بخرید، یا شاید بچه دیگری دارید و به جای آن به یک مینی ون نیاز دارید - با یک وام هفت ساله، احتمال بیشتری وجود دارد که همچنان بدهی بیشتری داشته باشید. ماشین ارزش داره بنابراین او می گوید: "این شما را در وضعیت مالی بسیار آسیب پذیر قرار می دهد."

رید می‌گوید راه بهتری برای رفتن، یک وام پنج ساله برای یک خودروی جدید است و "با یک خودروی مستعمل شما باید واقعاً آن را برای سه سال، یعنی 36 ماه، تامین مالی کنید." او می‌گوید یکی از دلایل منطقی این است که اگر ماشین کارکرده شما خراب شود و ارزش تعمیر را نداشته باشد - مثلاً گیربکس کاملاً کار کند - به احتمال زیاد تا آن زمان وام را پرداخت کرده باشید.

رید می‌گوید وام پنج ساله برای خودروهای جدید منطقی است، زیرا "این روش سنتی بوده است - این یک نقطه شیرین است. پرداخت‌ها خیلی زیاد نیست. می‌دانید که خودرو همچنان در وضعیت خوبی خواهد بود. هنوز وجود خواهد داشت. ارزش خودرو در پایان پنج سال."

همچنین، Van Alst و Reed می‌گویند مطمئن شوید که فروشندگان بدون اینکه شما متوجه آن باشید، موارد اضافی را از دست ندهند یا شرایط وام را تغییر ندهند. آنچه را که امضا می کنید با دقت بخوانید.

رید می گوید که یکی از همکارانش در NerdWallet اخیراً یک مینی ون خریده است و "وقتی به خانه رسید، به قرارداد نگاه کرد." او درخواست وام پنج ساله کرده بود، اما گفت که نمایندگی در عوض او را با وام هفت ساله گیر کرده است. و آنها شامل یک ضمانت کارخانه بودند که او درخواست نکرد و او نمی خواست. رید می‌گوید که توانسته کل قرارداد را لغو کند، گارانتی تمدید شده را حذف کند و از آن تخفیف بگیرد.

او می‌گوید: «اما نکته اینجاست، منظورم این است که اینجا کسی است که از نظر مالی بسیار باهوش است و با این حال توانسته‌اند این کار را با او انجام دهند. معامله خوبی است، اما وقتی به خانه می روند و به قرارداد نگاه می کنند، متوجه می شوند که با آنها چه شده است."

5. زیاد ماشین نخرید. و یک ماشین دست دوم را برای صرفه جویی در هزینه ها در نظر بگیرید!

رید می‌گوید: «قانون طلایی این است که تمام هزینه‌های خودروی شما نباید بیشتر از 20 درصد دستمزد شما باشد. و او می گوید که این کل هزینه های ماشین از جمله بیمه، بنزین و تعمیرات است. بنابراین خود پرداخت خودرو باید بین 10 تا 15 درصد باشد.

و اگر یک ماشین جدید با وام پنج ساله با بودجه شما مطابقت نداشته باشد، ممکن است تصمیم بگیرید که واقعاً به یک ماشین کاملاً جدید نیاز ندارید.

رید می گوید: «ما در واقع در عصر طلایی خودروهای دست دوم زندگی می کنیم. منظورم این است که این روزها قابلیت اطمینان خودروهای دست دوم قابل توجه است. رید می‌گوید رودخانه بی‌پایانی از ماشین‌ها وجود دارد که از اجاره‌نامه‌های سه ساله خارج می‌شوند که وضعیت بسیار خوبی دارند. او می‌گوید و حتی خودروهایی که قدیمی‌تر از آن هستند، قطعاً ارزش بررسی دارند. رید می‌گوید: «می‌دانید، مردم ماشین‌های دست دوم خوب را در صد هزار مایل می‌خرند و تا صد هزار مایل دیگر رانندگی می‌کنند. "بنابراین من از خرید یک ماشین دست دوم به عنوان راهی برای صرفه جویی در هزینه هستم."

او تصدیق می‌کند که خودرویی که می‌خرید مهم است و خواندن بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها درباره اینکه کدام مارک‌ها و مدل‌ها کم و بیش با مشکلات تعمیرات پرهزینه مواجه می‌شوند، ایده خوبی است. او می گوید برخی از خودروهای اروپایی برای نگهداری بسیار گران قیمت هستند.

NPR یک گروه مالی شخصی در فیس بوک به نام پول و زندگی شما دارد. و از اعضای گروه در مورد خرید خودرو پرسیدیم. بسیاری گفتند که از میزان پولی که برخی از افراد دیگر در این گروه گفته اند برای اتومبیل خرج می کنند، شوکه شده اند. پاتریشیا و دین ریکر از مینیاپولیس نوشتند: "40 سال مالکیت وسایل نقلیه و کل خریدهای حمل و نقل ما حتی به هزینه یکی از مواردی که این افراد در مورد آن صحبت می کنند، نمی شود."

دین یک تکنسین AV آزاد است و پاتریشیا مهماندار هواپیما است. آنها می گویند، "بهترین و جدیدترین خرید ما یک هوندا آکورد 2004 به قیمت 2400 دلار بود که سال گذشته خریداری شد، که با تعمیر و نگهداری منظم احتمالاً 100000 مایل دیگر دوام خواهد آورد." و آنها می گویند که "نمی توانند کسانی را که اصرار دارند وجوه بازنشستگی خود را دور می کنند درک کنند."

حتی اگر یک ماشین دست دوم کمی جدیدتر از Raekers بخرید، این زوج نکته بسیار خوبی را مطرح می کنند. چه چیز دیگری می توانید آن پول پرداخت ماشین را خرج کنید؟ و اگر بتوانید مبلغی را که در غیر این صورت خرج می‌کنید نصف کنید، این پول اضافی برای حساب بازنشستگی شما، صندوق دانشگاه فرزندانتان یا هر کار دیگری است که ترجیح می‌دهید با آن پول انجام دهید.